21 millioner til tømmerkai

Arkivfoto

Landbruksdirektoratet offentliggjør i dag at prosjektene nedenfor, får tilskudd til utbygging av tømmerkaiprosjekter.


24.09.2018 - Hilde Stina Elshaug
Kategori: Næringsnytt, Landbruk, Pressemelding
Idag blir det tildelt 64,1 millioner kroner til åtte nye kaiprosjekt:
  • Lierstranda. 5,4 millioner (tidlegare fått 11 millioner)
  • Saudasjøen. 1,08 millioner (tidlegare fått 1,6 millioner)
  • Fjaler. 4 millioner (tidlegare fått 19 millioner)
  • Håhjem i Skodje. 11,5 millioner.
  • Orkanger. 21 millioner.
  • Marøystrand, Nærøy. 8,6 millioner.
  • Helgeland Havn KF, Mosjøen. 8,5 millioner.
  • Eydehavn. 3,3 millioner.  
 Kort om bakgrunn generelt:
Skogreising i kystfylka
  • I mellomkrigstida og åra etter krigen vart det planta mykje skog langs kysten på Vestlandet og nordover.
  • Engasjementet og entusiasmen var stor; skogen skulle reisast, og landet skulle byggjast. I mange bygdelag var skogreisings-saka  noko som alle deltok i: Gardbrukar – så vel som lærar, kjøpmann og industriarbeidar, - vaksne og ungar.  
 
  • Sidan 1950/60-talet har den skogen som står i kystfylka auka frå 85 millioner kubikkmeter til 300 millioner kubikkmeter.
  • Tilveksten/det som kan hoggast har tre-dobla seg frå 2,8 til 8,5 millioner kubikkmeter.
  • Dette gir grunnlag for næringsutvikling, sysselsetjing og nye arbeidsplassar i kyst-distrikta.
  • Skog er ein fornybar/klimanøytral ressurs som kan gi sysselsetjing, vekst og verdiskaping utan utslepp av klimagassar.
  • Men då skogen vart planta var det lite tankar om korleis ein skulle få hogd all denne skogen når tida ein gong ville vere inne for dét. I mange område er det vanskeleg å få transportert tømmeret ut.
  • Nøkkelen er meir vegar og tømmerkaier.
 
Tømmerkaier
  • Derfor har denne regjeringa  eit særskilt program for å byggje ut tømmerkaier.
  • Resultata tek allereie til å synast; dei siste åra har hogsten i skogreisingsfylka auka med 1 million kubikkmeter. Førstehandsveriden av dette tømmeret er 300 millionar kroner.
  • Når programmet er fullført reknar ein med at hogsten i skogreisingsfylka innan 2040 vil kunne auke frå 2 millionar til 5,4 millionar kubikkmeter.
  • Kai- og båttransport er vegtransport overlegen: Transportkostnaden er om lag tiendeparten i høve til vegtransport. Det er uråd å transportere tømmer frå ein landsdel til ein annan- eller til utlandet, med bil. På slike avstandar er båten dei einaste realistiske alternativet. Båttransport er også bilen overlegen miljø- og klimamessig.
  • Det har så langt blitt investert ca 400 millionar kroner i tilsaman 21 kaiprosjekt.
  • Av dette er det løyvd 235 millionar kroner over statsbudsjettet.
Skogsvegar
  • Under denne regjeringa er det  tilsaman løyvd 525  millionar kroner til skogsvegar (gjeld heile landet). Det er ein auka på 75% i høve til tidlegare regjering.
Tømmerbilar
·         Det er åpna for å bruke tyngre, lengre og høgare tømmerbilar (24m/60 tonn)
·         Dette gir reduserte transportkostnader og mindre klimautslepp, sidan same tømmervolum kan transporterast med færre bilar.
 
Skogeier og Fylkestingsrepresentant for Høyre, Jan Grønningen sier dette om saken:
"Jeg er utrolig glad for at regionen blir tildelt disse pengene for å realisere tømmerkaiprosjektet på Orkanger. Vi har ventet på dette og nå kommer pengene. Dette vil bidra til mer transport fra veg til sjø, og i så måte et bedre klimaregnskap. Vesentlig også er at dette vil øke fortjenesten i hele verdikjeden og legge til rette for økt avvirkning.» 
10409150 702883029834224 4262530204125021049 n2
Red: HSE

Annonser


Medlemmer