O.M. Grefstad inviterte til visning av Opel OnStar

Terje Danielsen foran nyheten Opel Mokka som har OnStar installert

Teknologi som yter uten å kreve at du selv på forhånd må programmere, installere, verifisere, eller lete etter den rette knappen å trykke på. Ja, det høres nesten for godt ut til å være sant.


14.10.2016 - Hilde Stina Elshaug
Kategori: Næringsnytt

Men da jeg satt meg inn i bilen for å få demonstrert Opel Onstar, fikk jeg litt av den følelsen du kan få i fly, hvor du vet at knappen i taket kan skaffe deg assistanse på sekunder. Forskjellen er at hjelpen skaffes online og tiden det tar å skaffe deg hjelp avhenger av om du kun trenger informasjon, eller om du faktisk trenger at noen kommer til deg, for eksempel ved ulykke.

Trenger man øyeblikkelig hjelp, trykker man rød knapp.

Vi trykket på den blå knappen i taket, og en svensk mann svarte øyeblikkelig; “hei, hva kan jeg hjelpe deg med?” Vi sa at vi ønsket å kjøre til Værnes lufthavn. Mannen brukte noen sekunder på å finne reiseruta og spurte så om det var noe mer vi ønsket. Vi svarte: “nei, det var alt denne gangen”, og han sa: “Da sender jeg reiseruten til din gps, og denne samtalen vil da bli brutt.” Dermed lå reiseruta på gps i bilen.

Hele samtalen med OnStar kunderådgiver tok vel omtrent 40-50 sekunder, noe som er mindre enn det jeg selv bruker når jeg legger inn en reiserute manuelt på bilens gps.

Denne tjenesten får du også om du befinner deg et annet europeisk land.

Og dette er kun en liten bit av det som er nytt og unikt for alle Opel’s Innovation- og Premiumutgaver i 2017.

Terje Danielsen som er salgsrepresentant for O.M Grefstad er svært fornøyd med å kunne tilby sine kunder biler med Wi-Fi (kommer i 2017) og mulighet for å kontrollere bilen via en app på mobiltelefon.

Distriktssjef fra Opel Norge, Anders Harethon, forteller at Opel selv har utviklet systemet og at de er de eneste som leverer biler med så avansert teknologi.

Danielsen føyer til  at OnStar er standard i alle fra Opels Innovation- og Premiumutgaver i 2017, og at de ikke vil bli dyrere med dette. Årsaken til at prisen kan holdes på et nivå som de aller fleste har råd til, er at  man kan inngå et abonnement som er gratis første året og deretter koster 1000 kroner per år, om man vil ta i bruk tjenesten som kan brukes ubegrenset uten ekstra kostnad.

-Vi har allerede forhåndssolgt et ti-talls slike biler, og de begynner nå og ankomme Norge, sier Terje Danielsen fornøyd. 

 

Anders Harethon som er distriktssjef fra Opel Norge, forklarer her nærmere hva du som kunde får hvis du har OnStar installert i bilen:

 

Opel-OnStar.m4a

 

 

IMG 4964

Terje Danielsen tror at blant annet SOS-funksjonen som setter oss i direkte forbindelse med nødetater, kan bli utslagsgivende for hvilken bil vi velger. Sikkerhet er noe vi prioriterer høyt. 

 

Tekst/foto: Hilde Stina Elshaug 

 

 

 

 

 

 

 

Annonser


Medlemmer