Må legitimere seg med pass

 

Orkla Sparebank er pålagt å innhente oppdatert legitimasjon på en del kunder og vil holde langåpent 4. og 11. juli da det forventes økt pågang i bankens lokaler.


26.06.2019 - Hilde Stina Elshaug
Kategori: Pressemelding

Orkla Sparebank, er som alle andre banker, pålagt å innhente legitimasjon på alle sine kunder. Dette er for å hindre at norske banker brukes som ledd i hvitvasking eller terrorfinansiering. Som lokal sparebank kjenner Orkla Sparebank kundene sine svært godt, men er likevel pålagt å innhente oppdatert legitimasjon på en del kunder. 

 

Sender ut SMS til de det gjelder

Banken sender derfor i disse dager ut SMS til de kundene dette gjelder. Her bes det om hjelp i form av at kundene kommer innom et av bankens kontor for å registrere legitimasjon.

 

Legitimering med pass

Orkla Sparebank kommer med en klar anbefaling om at alle kunder legitimerer seg med pass. For å kunne ha BankID er det krav om å legitimere seg med gyldig pass. Ved å legitimere seg med pass er kundene også sikret at de i fremtiden kan få tilgang til alle tjenester med strengere krav til legitimasjonskontroll.

 

Langåpent
I forbindelse med at det forventes økt pågang i bankens lokaler, vil det holdes langåpent torsdag, 4. juli og torsdag, 11. juli, samt at det vil være økt bemanning innenfor ordinær åpningstid de nærmeste ukene.

 

Tore Gjerstad – Banksjef personmarked Orkla Sparebank

Dag Olav Løseth – Administrerende banksjef Orkla Sparebank

 

Red: HSE

Annonser


Medlemmer