Bli med på kurs og markedsfør Meldal!

Prosess / kurs markedsføring, markedskommunikasjon, merkevarebygging
I regi av Løft Meldal Opp og Fram inviteres alle som har lyst og nytte av å følge en prosess som skal resultere i en kommunikasjonsplattform og kommunikasjonsstrategi for Meldal. Et kjerneteam skal primært delta i prosessen, men for andre som ønsker å delta, gjennomføres dette i form av et kurs. Alle som driver næringsvirksomhet eller er ansatt i en virksomhet og jobber med markedsføring, strategi, kommunikasjon, konseptutvikling eller lignende har nytte av kurset (relevant for alle bransjer). Du får anledning til å jobbe med den bedriften du driver eller er ansatt i mens kurset pågår. Med andre ord oppnår du bedriftsutvikling samtidig!
10.08.2009 - Hilde Sætertrø
Kategori: Arkiv
Tilbud om å delta i form av kurs imøtekommer etterspørselen etter mer markedsføringskunnskap fra næringslivet i kommunen. Orme Ressurs, lokal kunnskapstilbyder mot næringslivet i Orkladal, er samarbeidspartner.
Kurs-/prosessleder Hilde Sætertrø, prosjektleder Løft Meldal Opp og Fram.
Sted: Meldal videregående skole
Kursavgift 1000,- kr pr deltaker for bedrifter i Meldal. 2000,- kr pr deltaker for bedrifter utenfor Meldal. Inntektene øremerkes i sin helhet kommunikasjonstiltak som kommer Meldal til gode! Eventuelt kjøp av kursmateriell kommer i tillegg.
Det jobbes med å kvalitetssikre opplegget slik at det kan bli mulig å ta eksamen (hjemmeoppgave) i regi av BI Trondheim (tilsvarende 7,5 studiepoeng). Kursavgiften blir da. betraktelig høyere. Mer info om dette kommer når det er avklart!
Mer info om faglig innhold, spørsmål og påmelding rettes til Hilde Sætertrø
mail: hilde.saetertro@meldal.kommune.no / tlf: 41 68 67 88
Oversikt over samlinger og tema:
Dato | Varighet | Tema |
28. august fredag | 9.00 – 15.30 | * Introduksjon til markedsføring og markedskommunikasjon * Situasjonsanalyse og gjennomgang spørsmål merkeverdiundersøkelse |
25. september fredag | 11.00 – 15.30 | * Gjennomgang resultater merkeverdiundersøkelse og sammendrag av situasjonsanalyse * Visjon, ambisjon og mål for kommunikasjonen |
21. oktober Onsdag | 12.00 – 15.30 | * Gjennomgang visjon, ambisjon og mål * Målgrupper * Merkevareutvikling; posisjonering, kundeløfter, assosiasjoner, personlighet |
11. november onsdag | 12.00 – 15.30 | * Gjennomgang merkevareutvikling * Produktutvikling * Alliansepartnere |
3. desember torsdag | 12.00 – 15.30 | * Gjennomgang produktutvikling og alliansepartnere * presentasjon av kommunikasjonsplattform og –strategi |