Fokusområder og tiltak for økt innbyggertall og et styrket næringsliv

11.11.2010 - Frode Langeng
Kategori: Arkiv
Prosjektleder Hilde Sætertrø presenterte en ny grafisk profil som er utarbeidet på arbeidssamlinger i prosjektet. For å markedsføre Meldal utad må vi ha en felles profil som binder oss sammen, skaper gjenkjennelse og oppmerksomhet. I profilen brukes bl.a. nærbilder av ekte meldalinger og deres utsagn om hjembygda. Her har også hver av de fire tettstedene fått egen fargepallett, men det hele henger sammen og skaper en helhet. Profilen kan brukes på nettsider, i stillingsannonser, informasjonsblad, facebooksider, invitasjoner og plakater m.m.
Kveldens foreleser, Frode Solberg (BI Trondheim, leder for etter- og videreutdanning), informerte, inspirerte og provoserte Meldalingene. Hvorfor i all verden skal folk og bedrifter velge å flytte til Meldal, og ikke en av de andre 429 kommunene i Norge? Hvordan skal vi bli attraktive for ungdommen?
Noen svar på spørsmålene kom kanskje etter gruppeoppgaven på slutten av samlingen. Her kom det flere gode innspill og forslag til tiltak som prosjektet tar med seg videre i arbeidet med å løfte Meldal opp og fram! Én ting var det enighet om, her må vi samarbeide, gjøre hverandre gode, og unne hverandre suksess! Strategien vil bli utarbeidet og tiltak for 2011 bestemt før årsskiftet. Alle gode initiativ blant innbyggere i Meldal, næringsliv, landbruket, lag og foreninger er selvsagt velkomment!